BAFTA Adayları

İngiltere’nin Oscar’ları sayılan BAFTA Ödülleri’nin adayları açıklandı. The Artist’in 12 adaylıkla başı çektiği listede onu 11 adaylıkla İngilizlerin bu seneki iddialı yapımı Tinker Tailor Soldier Spy izledi. Martin Scorsese’nin üç boyutlu macerası Hugo 9 adaylık elde ederken yine İngiliz yapımı My Week with Marilyn 6 kategoride aday oldu. The Help ve Spielberg’in savaş draması War Horse ise 5’er adaylık elde etti.
Lynne Ramsay’in yönetmen kategorisinde, Philip Seymour Hoffman’ın ise yardımcı erkek oyuncu kategorisinde aday gösterilmesi beni bizzat mutlu etti. Bu sene İngiltere’den çıkan en başarılı film olan Harry Potter and the Deathly Hallows: Part II ise hepsi teknik kategorilerde olmak üzere 4 adaylık elde ederek İngilizlerin iddialarındaki samimiyetsizliklerini kanıtladı. Geçtiğimiz pazar gecesi Altın Küre’de en iyi film ödülünü kucaklayan The Descendants’ın sadece üç kategoride aday olması ise filmin teknik ve sanatsal anlamda yetersizliğinin göstergesi. The Tree of Life’ın uzun listede sadece sinematografi kategorisinde ismi geçmesinden filmi sadece o kategoride aday olarak göreceğimizi sanmıştık lakin şimdiye kadar tüm ödülleri toplayan Emmanuel Lubezki ne yazık ki İngiliz Akademisi tarafından adaylığa layık görülmedi. Son olarak The Iron Lady’nin aldığı senaryo adaylığının ne kadar gereksiz ve saçma olduğuna dikkat çekmek isterim.
Bilindiği üzere BAFTA Ödülleri hiçbir televizyon kanalında yahut internet üzerinden canlı yayınlanmıyor. Kırmızı Halı ile yetindiğimiz İngiliz Oscar’larının bu seneki aday listesi şu şekilde:

En İyi Film

“The Artist”
“The Descendants”
“Drive”
“The Help”
“Tinker, Tailor, Soldier, Spy”
En İyi İngiliz Filmi

“My Week With Marilyn”
“Senna”
“Shame”
“Tinker, Tailor, Soldier, Spy”
“We Need to Talk About Kevin”
En İyi Yönetmen

Michel Hazanavicius, “The Artist”
Nicolas Winding Refn, “Drive”
Martin Scorsese, “Hugo”
Tomas Alfredson, “Tinker, Tailor, Soldier Spy”
Lynne Ramsay, “We Need to Talk About Kevin”
En İyi Erkek Oyuncu

George Clooney, “The Descendants”
Jean Dujardin, “The Artist”
Michael Fassbender, “Shame”
Gary Oldman. “Tinker, Tailor, Soldier, Spy”
Brad Pitt, “Moneyball”
En İyi Kadın Oyuncu

Bérénice Bejo, “The Artist”
Viola Davis, “The Help”
Meryl Streep, “The Iron Lady”
Tilda Swinton, “We Need to Talk About Kevin”
Michelle Williams, “My Week With Marilyn”
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu

Kenneth Branagh, “My Week With Marilyn”
Jim Broadbent, “The Iron Lady”
Jonah Hill, “Moneyball”
Philip Seymour Hoffman, “The Ides of March”
Christopher Plummer, “Beginners”
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu

Jessica Chastain, “The Help”
Judi Dench, “My Week With Marilyn”
Melissa McCarthy, “Bridesmaids”
Carey Mulligan, “Drive”
Octavia Spencer, “The Help”
En İyi Özgün Senaryo

“The Artist”
“Bridesmaids”
“The Guard”
“The Iron Lady”
“Midnight in Paris”
En İyi Uyarlama Senaryo

“The Descendants”
“The Help”
“The Ides of March”
“Moneyball”
“Tinker, Tailor, Soldier, Spy”
Yabancı Dilde En İyi Film

“Incendies”
“Pina”
“Potiche”
“A Separation”
“The Skin I Live In”
En İyi Belgesel

“George Harrison: Living in the Material World”
“Project Nim”
“Senna”
En İyi Animasyon Film

“The Adventures of Tintin”
“Arthur Christmas”
“Rango”
En İyi Sanat Yönetimi

“The Artist”
“Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2”
“Hugo”
“Tinker, Tailor, Soldier, Spy”
“War Horse”
En İyi Görüntü Yönetimi

“The Artist”
“The Girl With the Dragon Tattoo”
“Hugo”
“Tinker, Tailor, Soldier, Spy”
“War Horse”
En İyi Kostüm Tasarımı

“The Artist”
“Hugo”
“Jane Eyre”
“My Week With Marilyn”
“Tinker, Tailor, Soldier, Spy”
En İyi Kurgu

“The Artist”
“Drive”
“Hugo”
“Senna”
“Tinker, Tailor, Soldier, Spy”
En İyi Makyaj ve Saç

“The Artist”
“Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2”
“Hugo”
“The Iron Lady”
“My Week With Marilyn”
En İyi Özgün Müzik

“The Artist”
“The Girl With the Dragon Tattoo”
“Hugo”
“Tinker, Tailor, Soldier, Spy”
“War Horse”
En İyi Ses

“The Artist”
“Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2”
“Hugo”
“Tinker, Tailor, Soldier, Spy”
“War Horse”
En İyi Görsel Efekt

“The Adventures of Tintin”
“Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2”
“Hugo”
“Rise of the Planet of the Apes”
“War Horse”
En İyi Çıkış

Joe Cornish, “Attack the Block”
Will Sharpe, Tom Kingsley and Sarah Brocklehurst, “Black Pond”
Ralph Fiennes, “Coriolanus”
Richard Ayoade, “Submarine”
Paddy Considine, “Tyrannosaur”
En İyi Kısa Animasyon

Abuelas
Bobby Yeah
A Morning Stroll
En İyi Kısa Film

Chalk
Mwansa the Great
Only Sound Remains
Pitch Black Heist
Two and Two
Orange Yükselen Yıldız Ödülü

Adam Deacon
Chris Hemsworth
Tom Hiddleston
Chris O’Dowd
Eddie Redmayne
Diğer yazıları Burak Hazine

67. Cannes Film Festivali Ödülleri Sahiplerini Buldu

Bu yıl 67. kez düzenlenen, dünyanın en büyük ve en önemli sinema...
Devamı

4 Comments

  • The Descendats bağımsız bir film.Bağımsız filmler teknik kategorilerde öne çıkmaz zaten.İşin içinde teknik dallar olmayınca film sanat filmi olmuyor mu?Ya da olunca sanat filmi mi oluyor?O zaman komple Avrupa sinemasını elimizin tersiyle itelim.Harry Potter teknik kategorilerde aday olmuş.Sanat filmi mi o peki?

  • En basitinden geçtiğimiz seneden Black Swan da bir bağımsız sinema örneği ama nedense teknik ve sanatsal kategorilerde oldukça önemli başarılara imza attı pek çok ödül töreninde. Bir film bağımsız diye onu teknik kategorilerden men edemezsin.

    İşin içinde teknik dallar olmayınca film sanat filmi olur diye bir kaide yok zira teknik anlamda güçlü her film gişe filmi değildir; pek çok sanat filmi teknik anlamda başarılı çünkü. Buna da en basit örnek olarak bu senenin The Tree of Life’ını verebiliriz sanırım, olmadı War Horse veya The Artist.

    İddialarınızda tutarsızlık sezdim açıkçası.

  • Hayır ben kendimi yanlış ifade ettim sanırım.Bağımsız filmler teknik kategorilerde öne çıkmaz lafını genel için dedim.Evet Black Swan teknik kategorilerde iddalıydı.Ama genel anlamda bağımsız filmlerde teknik kategoriler aranmaz.Varsa tabi ki değerlendirilir.Artı ya da eksik sağlar.The Descendants teknik kategorilerde yoksa ona göre değerlendirilir.Teknik kategoride yok diye film eksik değil yani.Açıkçası ben bu şekilde değerlendiriyorum.O zaman tüm filmleri, teknik kategorilerde var ya da yok olarak ayırt edip, ona göre yaftalamamız gerekiyor.Geçen yıl mesele Black Swan teknik kategorilerde başarılıysa, Winter’s Bone,The Kids are All Right da teknik kategorilerde yoktu.Yani onları da o zaman direkt teknik ve sanatsal anlamda yetersiz diye tanımlamamız gerekirdi.Benim şahsi fikrime göre yönetmen filmde neyi kullanmışsa ya da kullanmak istemişse o değerlendirilmeli.

  • Bence sen kendini yanlış ifade ettiğin gibi benim yazımı da yanlış anlamışsın. :) The Descendants’ın “teknik ve sanatsal anlamda yetersiz olduğunu” yazmışım zaten. Sen de aynısını söylüyorsun şu mesajınla. Filme dair başka herhangi bir yorum yok gördüğün üzere; filmi de izlemedim henüz.

    Teknik ve sanatsal kategorilerdeki yetersizliğini ben de sen de kabul ediyorsan tartışmanın anlamı yok. Ne o yazıda ne de yukarıdaki yorumda bir filmi olumlu değerlendirmek için bu iki genel öğeye bakılması gerektiğini yazmadım. Ki eğer eleştirilerimi okursan filmin her öğesini tek tek ve ayrı şekilde değerlendiren biriyim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir