Senaristler Birliği Ödülleri ve Oscar’a Etkisi

Amerikan Senaristler Birliği (WGA) Ödülleri sahiplerini buldu. Kazananlar, sizin de tahmin edebileceğiniz üzere drama kategorisinde The Descendants, komedi/müzikal kategorisinde ise Midnight in Paris oldu.
Bu zaferiyle birlikte Woody Allen beşinci WGA ödülünü kucaklarken, Alexander Payne ise üçüncü kez bu şerefe nail oldu. The Descendants’ın yardımcı senaristleri Nat Faxon ve Jim Rash ise ilk defa WGA ödülünü kucakladılar.
İlginçtir ki hem Allen hem de Payne, Akademi’ye kıyasla WGA ödüllerinde daha başarılı isimler. Oscar ödüllerini de kucaklayan Annie Hall ve Hannah and Her Sisters’ın yanında Broadway Danny Rose ve Crimes and Misdemeanors ile de WGA ödüllerini kazanan Woody Allen, son iki filmle altın heykelciği sırasıyla Places in the Heart ve Dead Poets Society’ye kaptırdı. Alexander Payne ise 1999 yılında Election ile WGA’yı kazandıktan sonra 2005’te Sideways’in senaryosuyla hem WGA’yı hem de Oscar’ı kucakladı. 99 yılının Oscar zaferini ise The Cider House Rules elde etti. Filmin WGA’ya aday olmama sebebi, tabii ki de senaristinin WGA üyesi olmamasından başka bir şey değildi.
İş Oscar ödüllerine gelince biraz karışıyor çünkü özgün senaryo kategorisinde Woody Allen’ın WGA’yı kazanmasının en büyük nedeni hiç şüphesiz The Artist’in senaristi Michel Hazanavicius’ın WGA üyesi olmamasıdır. Allen her ne kadar Altın Küre’yi kazanmış olsa da Hazanavicius geçtiğimiz hafta BAFTA’da zafere ulaştı. Fransız filminin gittikçe yükselen popülaritesi de göz önünde bulundurulursa Akademi üyelerinin büyük bir kısmı gözü kapalı The Artist’e oy verecektir özgün senaryo kategorisinde.
En son yedi önce bir “en iyi film Oscar adayı” film senaryo ödülünü kucaklayamamıştı. The Artist için bir dezavantaj filmde diyalogların olmaması ama yine de Akademi üyeleri sessiz bir filmin bu ödülü kazanması için oy verecektir. Elbette senaryo demek diyalog demek değil ama bu konuda uzman olmayan üyeler için diyaloglar, filmin senaryosunun değerlendirilmesinde ilk ve en önemli rolü oynuyor. Woody Allen’ın Midnight in Paris’i en iyi film kategorisinde aday gösterilmiş olsa da Akademi üyelerinin The Artist’in çekiciliğine kapılması daha olası geliyor. Yine de Allen’ın önceki senaryo Oscar’larını kazandığı filmlerin aynı zamanda en iyi film kategorisinde de aday gösterilmiş olduğunu belirtelim.
Uyarlama senaryo kategorisinde ise işler biraz daha karışık. Geçtiğimiz haftalarda The Descendants’ın popülaritesinde yaşanan düşme sonucu Moneyball ya da Hugo’nun bu kategorideki şansının daha yüksek olabileceği düşünülüyordu. Ama The Descendants’ın bu gece kazandığı WGA ve önceki gece kazandığı USC Senaryo ödüllerini, bir de üstüne Amerikan Sinema Editörleri Birliği (ACE) Ödülleri’nde en iyi kurgu ödülünü kazanması durumu biraz olsun değiştirmiş gibi gözüküyor. Yine de yeni bir Up In the Air vakasıyla karşı karşıya olabiliriz.
Belgesel senaryosu ödülü, Akademi tarafından aday gösterilmeyen bir film olan Better This World’e gitti. Belgeselin rakipleri arasında Oscar adayları Pina ve If a Tree Falls, eleştirmenlerin favorisi Senna ve Nostalgia for the Night bulunuyordu. Bu da üç büyük meslek topluluğunun Oscar’a aday olmamış filmleri ödüllendirdiği anlamına geliyor: Yönetmenler Birliği ödülü Project Nim’e, Yapımcılar Birliği ise Beats, Rhymes and Life’a vermişti.
Gecede The Help’in senaristi Tate Taylor Paul Selvin Özel Ödülü, Eric Roth ise Laurel Özel Ödülü ile onurlandırıldı.
Diğer yazıları Burak Hazine

Neposlusni (2014) Haylaz

Genç Sırp yönetmen Mina Djukic’in geçtiğimiz ay Sundance’te yarışma bölümünde de gösterilen...
Devamı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir