Eleştiri pacific-rim-poster-jaeger-kaiju-banner

Published on Temmuz 23rd, 2013 | by Burak Hazine

Pacific Rim (2013) Pasifik Savaşı

Share Button

Hikaye anlatıcılığındaki başarısını El laberinto del Fauno ve Hellboy serisi ile kanıtlamış yönetmen Guillermo del Toro, daha çok yapımcılığını üstlendiği filmlerle adından söz ettirse de sinemanın önemli isimlerinden biri. 2006 yılında Travis Beacham imzalı fantastik senaryo Killing on Carnival Row’u beyazperdeye aktarmak istemiş fakat kısmet, Beacham’ın bir sonraki sene yazacağı Pacific Rim’eymiş. İki pilot tarafından yönetilen dev robotlar fikri Del Toro’nun aklını çelmekte gecikmemiş, hatta üstüne bu pilotlardan birinin ölmesinin kaybetme, ayrılık, yaşamaya devam etme ve suçluluk duygusu üzerine harikulade bir film materyali olduğu kanısını beynine işlemiş. Del Toro bu, durur mu, 2010 yılında Legendary Pictures yapımcılığında 190 milyon Dolar bütçeli Pasifik Savaşı projesini başlatmış. Seyirciye de devasa robotları ve uzaydan gelen kocaman canavarları görmek için heyecanlanmak kalmış.

Böylesi ilgi çekici bir fikir ile yola koyulan Del Toro ve Beacham ikilisinin onca emek, vakit ve paranın ardından ortaya koyduğu işi görecek olmak elbette hayal gücünün sınırlarını zorlayanlar için yeni bir ışık kaynağı niteliğindeydi. El laberinto del Fauno’daki kusursuzluğun fantastik dünyayla sınırlı kalmayıp bilim kurgu ve aksiyonla birleşme ihtimali üzerinde duranlar, Pasifik Savaşı’nı seyrettikten sonra beklentilerini bir başka Del Toro filmine ayırmaya hazır olmalı. Her ne kadar ortada heyecan verici bir öykü olsa da Del Toro’nun bu son filmi kelimenin tam anlamıyla fiyasko. Benzeri distopik filmlerin klişelerinden kaçınmak için hiçbir çaba sarf etmeyen yönetmen, yalnızca efektlerin gücüne inanarak bir başyapıt ortaya koyacağını düşünmüş gibi duruyor. Uzaylıların dünyaya inişi ve okyanusun ortasındaki bir çukurda konumlanışı, buradan Pasifik kıyılarına saldırmak üzere gönderdikleri Kaiju’lar ve insanlığın söz konusu felaketten kurtulmak için el ele verip devasa robotlar tasarlaması fikirleri filmin üzerine oturduğu temeli kuvvetlendirse de iş, hikayeye ve anlatımına geldiğinde Del Toro sınıfta kalmış gözüküyor. Tüm dünyanın kaderini kanında kahramanlık akan birkaç temel aksiyon tiplemesinin eline bırakan yönetmen, ölümler ve bunun getirdiği sorumluluklar kısmında filmine duygusallığı yedirmeye çalışarak kendi kendini derinlere iteliyor. Olmazsa olmazlardan bir küçük aşk öyküsünü de eksik etmemesi de tuz ile biber görevini görüyor. Haliyle ortada elle tutulur bir hikaye ve seyirciyi etkilemekte iddialı karakterler olmuyor. Yan öykü anlayışından da uzak duran Del Toro, bu metodu Fauno’da da uygulamasına rağmen bu sefer ters köşeye yatıyor zira Pasifik Savaşı, diğer filmde olduğu gibi bir yoğunluk içermekten çok uzak olmakla beraber daha yavan ve daha özensiz olduğunu pek çok yönüyle kanıtlıyor. Hannibal gibi bir karakterle seyircisini biraz olsun ana hikayeden uzaklaştırmaya çalışsa da bu konuda da başarısızlığın sınırlarını zorluyor. Gerçi malum tiplemenin filmdeki gerekliliğini sorgulamak, Pasifik Savaşı hakkında düşünülmesi gereken en son şeylerden biri.

Filmin tek özel ve güzel yanı olan efektleri, ses ekibinin başarısı ile birleştiğinde Pasifik Savaşı’nı daha izlenebilir kılarken dramatik sinemadan kendini soyutlamış besteci Ramin Djawadi’nin müzikleri heyecan katsayısını biraz olsun arttırmada yardımcı oluyor. Kadrosunda dikkate alınabilecek tek ismin Idris Elba olduğu filmdeki oyunculuklardan bahsetmenin ne kadar gereksiz ve önemsiz olduğu gerçeğini ise iki saatini bu yapım için ayıran herkesin rahatlıkla anlayabileceğini düşünüyorum.

Gerek süper kahraman filmleri gerekse distopik örnekleriyle bilim kurgu sineması açısından zengin bir yıl olan 2013’ün en büyük hayal kırıklıklarından biri hiç şüphesiz Pasifik Savaşı oldu. Del Toro’nun Pinokyo uyarlaması ile Fauno havasını yakalayabilme ihtimali üzerinde umutları yoğunlaştırarak sene içindeki beklentileri Alfonso Cuaron’un merakla beklenen Gravity’sine doğru yöneltmenin zamanı gelmiş gibi gözüküyor.

Pacific Rim (2013) Pasifik Savaşı Burak Hazine
Senaryo
Teknik
Oyunculuklar
Müzik
Yönetmen

Sonuç:

2.3


Kullanıcı Oyları: 4 (7 oy)


Yazar Hakkında

İstanbul’da doğdu. Liseyi bitirdikten sonra öğrenimini sinema üzerinde devam ettirmek istediyse de Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde, oldukça uzun sürecek bir tıp eğitimi maratonuna başladı. Biletsiz.com ve Sinema Kulübü‘nde yazdı. 2 sene süren Blogger macerasını sonlandırarak Sinematopya'yı kurdu. Şimdilerde ise junior bir hekim. Bir yandan mesleğini icra edip bir yandan da sinema konusunda kendini geliştirmeyi hedefliyor. E-posta: info@sinematopya.com



2 Responses to Pacific Rim (2013) Pasifik Savaşı

  1. kartal2 says:

    sadece gorsel efektler, zaten bu filmden senaryo oyunculuk vs bekleyende hata var , konusu belli fragmanları bellı oynayanlar bellı , izleyen de gorsel efektler ıcın ızlıyor ve de ızlemelı zaten bu tarz fılmlerı, senaryo nasılmış acaba dıyerek degıl

  2. yet says:

    bir simitçiye gidip bana iskender getir diyemezsiniz. pacific rim’in hedef kitlesi belli.zaten konu itibariyle animeye dayalı doğal olarak adamların amacı bize 2 saatlik bir görsel şölen yaşatmak. ha senaryo daha sağlam olabilirmiydi ? tabiki evet ama tarzı belli olan bir film. konusu dev robotlarla dev canavarların savaşması, gayet basit. her ne kadar size katıldığım noktalar olsada seyir zevki oldukça yüksek bir film.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *

Back to Top ↑