Asghar Farhadi’nin En İyileri

Popüler kültürle yoğrulmuş olanlar Asghar Farhadi’yi 2011 tarihli Codayi-i Nadir ez Simin (A Separation – Bir Ayrılık) filmi tanısa da yönetmenin uluslararası arenada adını duyurduğu film, kendisine Berlin’de Gümüş Ayı En İyi Yönetmen ödülünü getiren Derbare-i Elly‘dir (About Elly – Elly Hakkında). Yeni milenyumla birlikte ülkesi İran’da adından söz ettirmeyi başaran ve filmlerinde ön plana çıkardığı gerçeklik teması ile İran sinemasına olan sevgimizi arttıran/arttırmaya devam eden Farhadi, geçtiğimiz mayıs ayında Cannes’da yarışan filmi Le Passe (The Past – Geçmiş) ile de kendisine olan saygıyı ve sevgiyi arttırma konusunda sıkıntı yaşamayacağını göstermişti.

Günümüz sinemasının ihtiyaç duyduğu tematik ruhu filmlerine adeta yediren böylesi başarılı bir yönetmenin ilham aldığı sinemacıları ve kariyerini oluşturmakta etkili olan filmleri ise bizzat kendi ağzından duymak isteyenler için aşağıdaki listeyi yayınlıyoruz. Yönetmenin her telden ve her dilden malzemeleri seçerek bir ilk 10 oluşturması gerçekten dikkat çekici. Hollywood, Avrupa ve Uzakdoğu sinemalarından en nadide yapımları tercih etmesinin yanı sıra türler arasında denge sağlamaya çalışması da hayranlık uyandırıyor.

Rashomon (1950) Akira Kurosawa
Dalu (1935) Sun Yu
The Godfather: Part I (1972) Francis Ford Coppola
Tokyo Story (1953) Yasujirô Ozu
The Apartment (1960) Billy Wilder
Three Colours: Red (1994) Krzysztof Kieslowski
Take the Money and Run (1969) Woody Allen
Persona (1966) Ingmar Bergman
Taxi Driver (1976) Martin Scorsese
Modern Times (1936) Charles Chaplin

 

Woody Allen’ın En İyileri için tıklayın.

Martin Scorsese’nin En İyileri için tıklayın.

Stanley Kubrick’in En İyileri için tıklayın.

Quentin Tarantino’nun En İyileri için tıklayın.

Nuri Bilge Ceylan’ın En İyileri için tıklayın.

Diğer yazıları Burak Hazine

10 Ünlü Yönetmen, 10 Reklam Filmi

Reklam şirketlerinin, müşterilerini etkilemek için her yolu mubah gördüğünü cümle alem bilir....
Devamı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir