Cem Yılmaz’ın Hafızalardan Silinmeyecek Filmi: Pek Yakında

Türkiye Sineması’ accutane on hormonal acne nın 100. Yıl dönemini kutladığı şu günlerde, ülke sinemasının doğal, taze tatlardan oluşan ayrıcalıklı konulara ihtiyacı var. Dikkatinizi çekmiştir belki de, politik olmak için zorlama metinleri salonlarda gözümüzün içine sokanlar şunu unutuyorlar; bu toplumda sadece ‘hayat kavgası’ veren onlarca bölünmüşlük var. İşte Cem Yılmaz yeni filmi Pek Yakında ile toplumun esas yüzünü resmetmeyi başarıyor. Cem Yılmaz’ın diğer filmlerinden yola çıkarak şunu açık ve net söyleyebilirim ki Pek Yakında içimizden bir hayatı sade anlatarak, bizi biz var eden ‘aşk’, ‘yardımlaşma’, ‘dostluk’ kavramını muhteşem bir bütünlükle ele almış! Tabi tüm riskleri üzerine alan anlayış, sanatçıdan beklentileri olanları iki defa düşündürmeli. Öyle Atilla Dorsay’ın film çıkışı ‘çok eğlenmedim’ , ‘çok gülemedim’ gibi anlamsız cümleleri filmdeki algısal başarıyı seyircinin kalbine yerleştirmede gölge olmamalı. Cem Yılmaz isminden yola çıkarak ‘eğlence’ kültürünü aramak çok da bilimsel bir beklenti sayılmaz.

Filmi izlerken öyle Hollywood, Güney Amerika, Güney Kore, Uzak Asya sinemalarına kadar uzanmaya gerek yok. Konunun gidişatına, içindeki duygusallığa, karakterlerin enteresan yapısına bakarak, ortadaki yapımın Yavuz Turgul’un 1990 yılında çektiği ‘Aşk Filmlerinin Unutulmaz Yönetmeni’ adlı filmden inanılmaz etkilendiğini söyleyebilirim. Konudaki önemli benzer ayrıntı dışında, Cem Yılmaz Pek Yakında’yı Yavuz Turgul’un sinema anlayışı içinde ele alıyor. ‘Gora’ ve ‘Arog’ filminde ‘Turist Ömer’ tiplemesini kendisine çıkış yapan sanatçı, yeni filminde ‘Haşmet Asilkan’ karakterini bir adım ileriye taşıyarak ‘Korsan DVD’ci Zafer’ yapmış. Özenti, abartı algısından uzaklaşan senaryo sistematiği, Türkiye sinemasının kendisini bulmasına yardımcı olacağı gibi, Pek Yakında’dan sonra ortaya çıkacak eserleri baştan sona değiştirecek.

pek yakında sinematopya 2

Filmde korsan dvd işi yapan Zafer, oyuncu olan eşi Arzu ile duygusal anlamda ciddi sıkıntı içindedir. Ayrılmanın eşiğinde olan Zafer için tek çıkış noktası vardır; o da eşinin kalbini kazanmak. Tüm bu düşünceler içinde Yeşilçam cymbalta withdrawal how long oyuncusu arkadaşı Ejder’in ofisinde, elinde ‘Şahikalar’ adlı 1970’lerde yazdığı bir senaryo bulunan Ahben’le tanışan çaresiz adam, Ahben’in senaryosuna yapımcı olmaya karar verir. Çekeceği filmde ise eşini başrolde oturtarak bitmek üzere olan ilişkisini kurtarmayı amaçlamaktadır. Film içinde film Sinequan generic çeken bir grup insan, Şahikalar’ın nostaljik Türkiye sineması tadında çekim aşamasını duygusal/komedi yüklü diyaloglarla aktarırken, çaresizliğin umut olduğu anlar art arda gelmeye başlar.

Cem Yılmaz filmini yönetirken aşırı uçlarda, abartılı ilişki biçimlerine yönelmemiş. Özellikle Zafer rolünün piskolojik analizini sözcüklere değil, duyguların ağır bastığı yüz ifadelerine yansıtıyor. Özkan Uğur ile Zafer Algöz ikilisinin yanına Cem Yılmaz’ın duygu yüklü komedisi eklenince filmin anlatımı kat be kat seyircinin kalbinde beliriyor. Tabi çekim aşamasındaki kostümler, Çağlar Çorumlu accutane gibi genç dinamik bir ismin kadroya girmesi, akabinde onun olduğu grup bölümlerinde esprilerin havada uçuşması fevkalade iyi. Filmin dekoru, kostümü öylesine özenli seçilmiş ki, sadece görüntüden yola çıkarak insanı perdeye bağlayan ayrıcalığı hissediyorsunuz. Ozan Venlor Güven’in ‘Bogac Boray’ karakteri ile Özkan Uğur’un ‘Ejder’ karakteri filmin nirengi noktası diyebilirim. Hayalleri gerçeğe dönüştürmedeki mücadelede Cem Yılmaz’ ın çekirdek kadrosu olağanüstü bir çalışma örneği göstermiş. 130 dakika süren duygusal komediyi, “Türkiye sinemasının estetik başarısı” diye adlandırabilirim.

Salonlara giden seyirci Pek Yakında’ya bakarken ‘Hokkabaz’ filminin eksik kalan ‘komedi’ unsurunun bu filmde başarılı biçimde konuya dahil edildiğini görecektir. Özellikle Mazhar Alanson’un etkileyici müzikleri sizleri büyük sürprizlere hazırlayacak. Sinemasal estetiği, çarpıcı senaryosu, hafızalardan silinmeyecek karakterleriyle Pek Yakında dört dörtlük bir yapım!

Diğer yazıları Yaşam Kaya

Dönme Dolap – Wonder Wheel (2017)

İngiliz The Guardian Gazetesi, dünyanın en ünlü tiyatro ve sinema yazarı, yönetmen...
Devamı