Big Bad Wolves (2013) Büyük Kötü Kurtlar

Bitirme tezi olarak yapacağı filmi hocası Navot Papushado ile çekerek profesyonellik boyutunu bir tık arttıran Aharon Keshales, gün gelip de Quentin Tarantino gibi peşinden büyük kitleleri sürükleyen bir yönetmenin övgüsünü alacağını tahmin bile edemezdi muhtemelen. Amerikan sinemasının en marjinal yönetmenlerinden Tarantino’ya göre 2013’ün en iyi filmi olan Büyük Kötü Kurtlar, tam da kendisinin sinemayı işleyiş biçimi ile hayran olduğu Coen Kardeşler’in tüyler ürperten kara komedi türünün armonisi kıvamında bir kırmızı başlıklı kız masalı. Kızı öldürülen bir üst düzey devlet memurunun artık işinden olmuş bir polisle işbirliği içinde katil zanlısı olarak sorgulanıp serbest bırakılan bir din öğretmenini kaçırıp konuşması için işkence yapması üzerinden seyreden hikayesi ile yılın (ve festivalin) bir diğer filmi Tutsaklar‘ı (Prisoners) andıran Büyük Kötü Kurtlar, temasını pek fazla dallandırmadan, başta mizahi olmak üzere küçük detaylarla zenginleştiren bir yapım.

large_Big_bad_wolves_1_pubs

Ağır çekimde başlayan açılış sekansıyla güçlü bir yapıma imza attıklarının sinyallerini veren yönetmen ikili, çok fazla beklemeden, filmin ileri kısımlarında da geçmişe yönelik bakışlar atmaksızın, hikayelerine dalıyor. Birkaç polis memurunun gözlüklü ve kıvırcık saçlı, saf görünümlü bir adamı ölesiyle dövmelerine tanıklık ediyoruz. Daha sonra anlıyoruz ki bir görgü tanığının ifadesine göre bu adam, işkence yoluyla öldürülen birkaç küçük kızın katil zanlısı olarak öne çıkmış. Polislerin tamamen içgüdüsel yaklaşımları sonucu suçlu ilan edilen söz konusu adam Dror, din öğretmenliği yaptığı okul başta olmak üzere toplumun çeşitli kesimlerinin gözünde de suçlu konumuna düşüyor. Küçük kızları öldürmediğini bir türlü kanıtlayamayan adam, bir anda merkezden kovulmuş bir polis memuru ile son cinayete kurban giden kızın babası bir diplomatın hedefi oluyor. Birbirinden habersiz şekilde Dror’u konuşturmaya çalışacak ikili, durumu fark ettikten sonra birlikte hareket etmeye karar veriyor. Katilin küçük kızlara yaptığı işkence metodunun aynısını Dror üzerinde uygulamaya başlıyorlar fakat saatler geçtikçe karşılarına bir takım pürüzler çıkmaya başlıyor.

big-bad_-wolvescbp

Büyük Kötü Kurtlar’ın rahatsız edici şiddet içeriği, filmin kara komedi olmasından mütevellit getirisi olan mizahi yönüyle birbirini eşitler nitelikte. Aynı zamanda filmin senaristi olan yönetmenlerin Filistin savaşından beslenerek yarattığı sosyopolitik eğlenceler, karakterlerin planlarını aksatıcı bir takım gelişmeler söz konusu mizahın güçlü elemanları diyebiliriz. Gizem dolu hikayelerinin gerilimi bol işleyişi ile seyircisini her daim merak içinde, uyanık tutan ikiliye bu konuda en büyük yardımı ise gürültüsü bol müzikler eşlik ediyor. Müzik ögesinin herhangi bir filme yaptığı katkıdan fazlasına tanık oluyoruz Büyük Kötü Kurtlar’da. Her an tırmanan gerilimin, ne olacağını asla kestiremediğimiz bir sonraki sahnenin tüm adrenalinin kaynağı oluyor. Repliklerin ve diyalogların önüne geçen besteler, karakterlerin her adımıyla uyumlu halde seyirciyi sonraki esrarlı olayın kucağına atıyor.

İntikam filmlerine yeni bir bakış açısı getiren Büyük Kötü Kurtlar, oyuncu kadrosunun kıvamında performansları eşliğinde bu türün sevenlerine harika bir deneyim sunuyor. Usta işi görüntü yönetimi ve yönetmenlerin ipleri gevşetmeden kotardığı anlatımıyla baştan sona hipnoz etkisi yapıyor. Amerikan sinemacıların, özellikle Tarantino etkisinden sonra bu filmi Hollywood’a taşıyıp mahvedecekleri neredeyse kesinken Büyük Kötü Kurtlar’ı henüz saflığını korurken ne yapıp edip seyredin.

Diğer yazıları Burak Hazine

DGA Adayları

Steven Spielberg, Tate Taylor ve Terrence Malick’in adaylık elde edememesiyle War Horse,...
Devamı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir