Filmekimi 2014’ten: I Origins (Kök)

Senarist, yönetmen, yapımcı Mike Cahill, üçüncü kez yönetmen koltuğuna oturup insanlık tarihinin gelişimsel evrimini kıyasıya çatışma içinde bırakan Kök (I Origins) adlı filmi sinemaseverlerin beğenisine sunuyor. Konuya birden girerek olası önyargılarımla film hakkında olumsuz kanıya varmak istemiyorum. Ama şunu net olarak söyleyebilirim; evrim teorisiyle dini inanışları karşı karşıya getiren Kök başlı başına belli bir paradigmanın kitlelere dayatması olarak karşımıza dikilmiş. Bu dikte edilen dogmatik felsefeyi konunun içinde detaylı olarak anlatmakta yarar var. Yönetmenin ‘bilimkurgu’ alanında kendisine çıkış arayan yapımlara yöneldiğini geçmişte ele aldığı konulara bakarak anlıyoruz. Fakat bilimin ilerleyişini bir nevi ‘Tanrının lütfu’ olarak sunma ihtiyacını hisseden yönetmen, fantastik kurgusunu oluştururken egosal düşünce tatmininden bir türlü kurtulamamış.

Konuda bir laboratuvar ortamında ‘göz’ üzerine ‘kök hücre’ deneyleri yapan lyrica vs cymbalta Ian ve arkadaşı Kenny, evrim teorisini destekleyen kalıtımsal proje üzerinde hummalı çalışmakta. Ekibe sonradan katılan Karen, İan’ a karşı duygusal yakınlaşmalar gösterse de, İan bir partide yüzünü görmeden gözlerine hayran kaldığı, sonrasında tesadüflerle tekrar karşılaştığı Sofi’yle evlilik yapar. Sofi, koyu Hıristiyan inanca sahip bir kişi olarak Ian’ın ‘göz’ üzerinden yaptığı deneyleri tanrının varlığına ‘karşı geliş’ olarak yorumlar. Daha ilk evlilik gününde Ian’ın yaptığı Emsam online ‘kök hücre’ keşfi ikilinin korkunç bir olay yaşayacağı güne dönüşür. Genç bilim adamı karısını kaybeder, ardından Karen ile evlenir. Aradan geçen yedi yıl sonrasında doğan bebekleri iki bilim insanının hayatını altüst edecektir. clomid Çünkü göz tanımlama testine giren bebek, bir sene önce ölen bir adamın kimliğiyle birebir örtüşmektedir. Bu olayın sebeplerini araştırmak üzere bazı deneyler gerçekleştiren Ian ve Karen kendilerini dini inanışların, dogmatik felsefenin tam içinde bulur. Ian hayatını adadığı ‘evrim’ den vazgeçip geçmeme arasında sıkışarak yaşanılan durumun sebepleri üzerine araştırmalara başlar.

i origins kök sinematopya

Yönetmen ve senarist Cahill, filmini bir silah olarak kullanıp, bilimsel çalışmalar üzerine araştırma yapan insanları suçlar bir pozisyonda konusuna eğilmiş. ‘Evrim Teorisi’ dünya biliminin ana gündem maddesi olmaya devam ederken, Kök filminde bilimin tıkandığı, insanların yaratıcı bir güç olgusuyla hareket etmesi gerektiği üzerine bol bol vurgular mevcut. Özellikle ‘asansör’ üzerinden ilerleyen çarpık senaryonun bir son bölümü var ki, ‘bırakın bu işleri, insan olarak ne yaparsanız yapın yaratıcı güç tepenizde duruyor’ mesajı suratımıza vuruluyor. Yönetmenin felsefesini fazlaca ‘ideolojik’ bulduğumu belirtmeliyim. Mesaj verme kaygısı yüzünden, konunun geçişleri çok dağınık, karakterler arasındaki ilişki biçimleri fazlaca iç içe geçmiş! Göz taramasından insan keşifleri, ardından Hristiyanlık, Budizm inanışlarının ‘mutlak doğru’ abilify reviews olarak karşımıza dikilmesi hepimiz adına can sıkıcı.

‘İan’ rolünde oynayan Michael Pitt için filmin tek artı noktası diyebilirim. Rolünün psikolojik duygusal yapısını gayet net anlayarak, yönetmenin cymbalta 60 mg vermek istediği mesajın aksine, İan’ı didaktik ögelere boğmayan oyuncu mükemmel karakter profili çiziyor. Arayış içinde savrulan bilim insanının geçmişine duyduğu özlemi fevkalade güzel yorumlamış. ‘Evrim’ mi ‘Aşk’ mı ‘Tanrı’ mı? Bu üç sorunun cevabını son asansör sahnesinde pek anlayamıyoruz. Yönetmene kalsa sonuç kısmını ‘Tanrı’ üzerinden bitirmek en doğru tercih. Pitt beden dilinin gücünü kullanarak bir noktada yönetmenin mesajını arka plana itmeyi başarmış. Steven Yeun, Astrid Bergès-Frisbey ve Brit Marling konu içinde varlıklarını hissettirmeden rollerini tamamlayan isimler.

Filmekimi 2014 kapsamında izlediğimiz Kök (I Origins) her açıdan kusurlu bir film. İspanyol yapımı 2008 yılında vizyona giren ‘Camino’ filmi ile ‘felsefe’ anlamında benzerlikleri olan yapımı kimlerin desteklediğini gerçekten merak ediyorum. İnsanı bilimden uzaklaştırmak için bazı yargıları zihinlere dikte etmek, içinden geçtiğimiz çağa bütünüyle ters!

Diğer yazıları Yaşam Kaya

Fütürizm Fütürizm Olalı Bu Denli Komiğini Görmedi: Swiss Army Man (2016)

Filmekimi 2016’nın fütürizm açısından en dikkat çekici filmi olan “Swiss Army Man...
Devamı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir