İki Aşk Arasında (2014) How To Make Love Like An Englishman

İskoçya doğumlu olan yönetmen Tom Vaughan’ın ilk kez Hollywood’un usta oyuncularıyla çalıştığı yeni filmi İki Aşk Arasında (How To Make Love Like An Englishman), kuşaklar arası duygusal açmazları irdeleyen romantik komedi tadında sağlam bir film. Kendi adıma söyleyeyim, daha önce Vaughan filmlerini izlemedim. Yönetmenin bu filmden önce What Happens In Vegas (2008) ve Extraordinary Measures (2010) adlı yapımlara imza attığını yaptığım araştırmalarda öğrendim. Genç diyebileceğimiz yönetmenin kamera arkasında gösterdiği performans her açıdan taktire şayan ama bu taktiri kazanırken beraber iş yaptığı isimlere bakalım. Adını James Bond filmleriyle duyuran Pierce Brosnan; ‘Frida’, ‘Desperado’ ve ‘Bir Zamanlar Meksika’da!’ filmleriyle dünya sinema tarihine adını kazıyan Salma Hayek; ‘Günah Serisi’ ve ‘Fantastik Dörtlü’ gibi filmlerdeki performansıyla öne çıkan Jessica Alba konuda karşımıza çıkan oyuncular.

Cambridge Üniversitesi’nde çapkınlığıyla ün salan romantik edebiyat öğretmeni Richard’ın (Pierce Brosnan) iki kadınla yaşadığı yakınlaşmayı kendisine konu edinen yapım, kuşaklar arasında yaşanılan çatışmalarla beraber, ‘sınırları zorlayan aşk’ kavramını beyazperdede irdeliyor. Richard, Kate (Jessica Alba) ile ilişki yaşarken karşısına çıkan Kate’in ablası Olivia (Salma Hayek) hayatının tüm noktalarını değiştirmeye başlar. Fakat Kate’in hamile olduğunu öğrenen çapkın edebiyat öğretmeni, her iki aşkı da bırakmadan kendi dünyasında farklı bir yolculuğa çıkacaktır. Kate ile yakınlaşması Olivia ile duygusal açmazlar yaşaması konudaki çatışmaları irdelerken, sınırların ucunda gezinen iki insanın otorite, yani kural koyuculara karşı gösterdikleri direnç iki aşk arasındaki temel sorunları oluşturur.

Senaryoyu yazan Matthew Newman, aşkı doğal sürkilasyonu içinden çıkarıp çapkın bir adamın yaşamına empoze etmeye çalışmış. Özellikle yaşlı karizmatik erkeklere karşı genç-orta yaştaki kadınların duyduğu duygusal yakınlaşma bilindik bir durum; ama burada bilinenin dışında kalan her iki kadının kardeş olması ve aynı adama duydukları aşkı hissediyor olmaları. Aralarında süren üçlü ilişkinin kombinasyonuna derinlemesine baktığımızda; kuralların dışına çıkmak, özgürce içindeki duyguyu yaşamak, eril düzenin çarklarına karşı gelmek… gibi fikirler ikili diyaloglarda gözümüze çarpıyor. Bundan önceki romantik komedi filmlerinde belki yüzlerce kez işlenen böylesi konular yüzünden filme karşı seyircinin bıkkın gözlerle bakabileceğini düşünebilirsiniz fakat İki Aşk Arasında, kendi özgünlüğünü muhteşem oyuncuları sayesinde yakalamış.

Yönetmen Vaughan, İngiltere ve Kaliforniya arasında mekik dokuyup, Lord Byron ve kısmen Shakespeare’den alıntılarla filmini süsleyip, komediyi ilişkiler içinde yakalamayı başarıyor. Tabi yapmak istediğini kör göze parmak gibi seyirciye yansıtmamış. ‘Richard’ rolünde Pierce Brosnan karizmatik görüntüsünü rolünün iç dinamiğiyle buluşturuyor. Romantizm, komedi, sürükleyici öykü Brosnan üzerinden yürürken, kuşaklar arası çatışma ve kurallara karşı geliştirilen refleks diğer iki kadın oyuncunun gayretiyle oluşuyor. ‘Olivia’da Salma Hayek konuya sonradan dahil olmasına rağmen rolünün hakkını fazlasıyla vermiş. ‘Kate’ karakterinde Jessica Alba bir yandan güzelliğini konuşturmuş, bir yandan da ‘James Bond’ filmlerindeki yakışıklılığını aratmayan Brosnan’la mükemmel bir ikili oluşturmuş. Kültürler arası ilişkileri komedi unsuru olarak kullanan yönetmen, üç oyuncunun ustalığını senaryonun kalitesiyle birleştirmiş.

İki Aşk Arasında, sağlam senaryosunu Hollywood’un üç muhteşem ‘karakter oyuncusu’ ile buluşturup, beyazperdede uzun zamandır özlemini çektiğimiz ‘romantik komedi’ dalında bir çığır açıyor. Görselliğin cezbedici akışı içinde Pierce Brosnan’ın yakaladığı muhteşem enerjiyi filmin sonuna kadar hissedeceksiniz.

Diğer yazıları Yaşam Kaya

Godard’ın ‘Yeni Dalga’sına Sahici Bir Selam: Touch Me Not (2018)

68. Berlin Film Festivali’nde Altın Ayı’nın sahibi olan Adina Pintilie imzalı Touch...
Devamı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir