Star Wars Bölüm 7: Güç Uyanıyor

İlk olarak George Lucas’ın önderliğinde 25 Mayıs 1977’de, 20th Century Fox tarafından piyasaya sürülen Star Wars serisi, günümüzde tüm dünyada popüler kültürü peşinden sürükleyen bir fenomen film serüvenine dönüştü. Lucas’ın üçleme tarzında ele alarak bir nevi noktaladığı projesi, dönemi itibariyle sinema kitlesi tarafından pek hoş karşılanmamış, eski tadın özlemi içinde yanıp kavrulan seyirciler kasvetli bir havaya bürünmüştü. Neyse ki prequel denemesinin üstünden 16 sene geçtikten sonra filmi LucasFilm’den devralan Disney, George Lucas’ın önderliğine bir son verip, genç yönetmen J.J. Abrams’ı yönetmen koltuğuna oturttu. Verilen kararı ‘nokta atışı’ biçiminde ifade edersek çok doğru bir tespit yaparız. 1970’li yılların değerlerinden yoksun kaldıkça yalnızlaşan Star Wars, Abrams ile birlikte yeniden şaha kalkmış gözüküyor. Michael Arndt, Lawrence Kasdan ve J. J. Abrams üçlüsünden elinden çıkan Güç Uyanıyor senaryosunu kokladıkça, ilk filmin esintilerini ruhunuzun derinliklerinde hissediyorsunuz.

First Order adında ‘Karanlık’ güç tarafından kurulan yeni imparatorluk, bir droid’in içine saklanmış olan haritanın peşine düşüyor. ‘Cumhuriyet’ sisteminin yakın desteğini gören ‘Direniş’ güçlerinin haritayı kaçırıp, keşfedilmesini istemedikleri bölgeyi saklama dürtüsü filmin temelini oluşturuyor. Fakat bu haritayı kaçırma işi pek kolay değil. Kylo Ren’in hükmettiği imparatorluk haritayı almak için ‘Cumhuriyet’ sistemine saldırıp, ‘Direniş’ güçlerinin tamamını yok etme planı kurguluyor. Hurda toplayıcısı, eski bir pilot olan Rey’in tesadüfen droid’le olan karşılaşmaları, First Order’dan kaçıp insanları öldürmekten vazgeçen Finn ile kaderinin kesişmesi derken Han Solo ortaya çıkıp olan biteni ‘Direniş’ güçlerine yardım ederek sonuçlandırmak istiyor. Fakat ‘Karanlık’ enerjinin hükmettiği First Order’ ın askerleriyle, komutanlarıyla pes etmeye niyeti yok.

Yönetmen J.J. Abrams’ın filmin eski karakterleri olan Han Solo, Luke Skywalker, Princess Leia … gibi isimleri kısa rollerde tutmayarak yeni filmle bütünleştirmesi harikulade bir düşünce. Özellikle Han Solo’nun (hadi söyleyeyim bu filmden sonra artık olmayacak) oğlu rolünde yeni imparatorluğa hükmeden Kylo Ren karakterinin ortaya çıkışı ve yeni yeteneklerle donatılmış Rey’ in olan bitene sıfırdan müdahale edişi filmi alıp götürüyor. Teknolojik olarak konuyla ayrışmayan yapının ince dokunuşları, yeni serinin ardından gelecek olan ‘Episod 8-9’ un ne denli heyecanlı olaylara gebe olduğunun göstergesi.

star wars güç uyanıyor sinematopya

Harrison Ford’un ‘Han Solo’ rolüyle çıkışının ardından filmde bir türlü ilerlemeyen konu bütünlüğü yerine otururken, özellikle ölüp ölmediği havada kalan ‘Kylo Ren’de Adam Driver’ın muhteşem oyunculuğu hafızalara kazındı. Bu filmde dikkatleri çeken en büyük olay, Daisy Ridley gibi hoş bir hatunun ‘Rey’ gibi çok zor bir rolün altından başarıyla kalkması. Sonuçta kendi yeteneklerini keşfedene kadar korku içinde oradan oraya savrulan genç kadının bütün karakter özelliklerini yansıtan Ridley, filmin sonundaki dövüş sahnesinde adeta gelecek ‘Star Wars’ serisine yine damgasını vuracağını gösterdi. Son sahneyi anlatmadan pas geçmek zorundayım, çünkü tüm konunun bağlandığı nokta son karede gözüküyor. Burayı da sizlerin filmi izleyip görmesi gerekli.

Disney, 1970’lerin havasını verip, uzayda uçan kelimelerle bir girizgah yaparak Star Wars Bölüm 7: Güç Uyanıyor serisine Retro hava katmış. Yönetmen J.J. Abrams ise eski karakterlerle yeni karakterleri başarılı bir partide buluşturup ‘artık eskilere veda edebiliriz’ mesajını çok doğru noktadan vermiş. Görsel efektiyle, teknolojik donanımıyla yeni ‘Star Wars’ serisinin ilk adımı olağanüstü başarıya imza atmış. John Williams’ın insanı koltuğa çivileyen müziklerini dinlerken kendinizi sonsuz evrenin derinliklerindeki büyük kavganın içinde bulacaksınız.

Diğer yazıları Yaşam Kaya

İran Sineması’nda Genç İsyan: Ava

Geçtiğimiz 17. !F İstanbul’da izlediğimiz İran Sineması’ nın yeni parlayan isimlerinden Tahran...
Devamı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir