Yapısalcı/Materyalist Filmin Teorisi ve Tanımı

Mart 15th, 2018 | by Hasan Cem Çal

1978 yılında Peter Gidal’ın derlediği Structural Film Anthology adlı kitabın Gidal tarafından yazılmış ”Theory and Definition of Structural/Materialist Film” adlı bölümünün [&hellip


Picture of Light, ya da Işığı Yakalamak

Şubat 12th, 2018 | by Hasan Cem Çal

Kendi üzerine düşünen filmleri düşünüyorum; sinemada deneyler yapan, günümüzde daha çok deneysel olarak nitelendirdiğimiz filmleri. Kendi üzerine, diyorum, çünkü formatın [&hellip


Mitopoeia: Kurgunun Sonu

Aralık 2nd, 2017 | by Hasan Cem Çal

1970 yılında Gene Youngblood’ın yazmış olduğu Expanded Cinema adlı kitabın ‘Mythopoeia: The End of Fiction’ adlı bölümünün çevirisidir. Başlıktaki görsel, [&hellip


L’homme atlantique: Nefes, Dil ve Sessizlik

Haziran 17th, 2017 | by Hasan Cem Çal

Pascal Bonitzer, Bakış ve Ses‘inde Duras’nın üzerine şöyle yazıyor: ”Duras (geçenlerde sesleri ağızlara artık eşzamanlı kılamadığını, kendi deyişiyle ‘vidalayamadığını’ açıklayan Duras) [&hellip


Les hautes solitudes: Seberg’in Yüzü

Haziran 9th, 2017 | by Hasan Cem Çal

Philippe Garrel’in Les hautes solitudes‘u, belki de yalnızca Garrel’in değil, ama sinema tarihinin de en garip çalışmalarından biridir. Yalnızca Jean Seberg’i, [&hellip


La Région Centrale: Bir Topoğrafya

Şubat 13th, 2017 | by Hasan Cem Çal

Stan Brakhage’ın Metaphors On Vision‘ı şu şekilde başlar: ”Öyle bir göz tahayyül edin ki; insan-yapımı perspektif yasaları tarafından tahakküm altına [&hellip


Wavelength: Göz ve Akıl

Şubat 4th, 2017 | by Hasan Cem Çal

Michael Snow’un filmografisi incelendiğinde, imgelerden çok, bir hareketler kümesi, bir hareketler kümelenmesi ile karşılaşılır. Snow’un film yapma pratiğine yaklaşımı; her [&hellip



Back to Top ↑