Connect with us

Haberler

Eşit bir dünya için Altın Portakal’dan 5050×2020’ye imza!

Yayın tarihi:

-

“26 Ekim’de başlayacak Antalya Altın Portakal Film Festivali, Cinsiyet Eşitliği ve Katılım Taahhütnamesi’ne imza atarak, sinema sektöründe cinsiyet eşitliğinin sağlanmasına yönelik sürdürülen 5050×2020 hareketini desteklediğini açıkladı. Geçen yıl Cannes Film Festivali’nde start alan ve kısa sürede Venedik, Berlin, Toronto gibi dünya festivallerinin yanı sıra, Meryl Streep, Cate Blanchett, Kristen Stewart, Salma Hayek gibi isimlerin de destekçisi olduğu kampanya, 2020’ye dek sinema, sanat ve eğlence sektörlerinde cinsiyet eşitliğini görünür ve mümkün kılmayı amaçlıyor.

26 Ekim – 1 Kasım 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilecek 56. Antalya Altın Portakal Film Festivali, sinemamızdaki kadın emeğinin görünür kılınması amacıyla bu yıl başlatacağı Cahide Sonku Ödülü’nün ardından şimdi de, sinema ve eğlence sektöründe yaşanan cinsiyet eşitsizliğine dikkat çeken 5050×2020 hareketine destek olduğunu açıkladı. Antalya Altın Portakal Film Festivali, önceki gün Cinsiyet Eşitliği ve Katılım Taahhütnamesi ’ni imzalayarak, Hollywood başta olmak üzere dünya sineması ve festivallerini etkisi altına alarak büyüyen uluslararası 5050×2020 hareketinin bir parçası oldu.

“Eşit bir dünyaya inanıyoruz”

56. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin İdari Direktörü Cansel Çevikol Tuncer konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada, kadın-erkek eşitliğinin mümkün olduğu bir dünyaya inandıklarını ve bunun yaratılması için çalıştıklarını belirterek şunları söyledi: “Antalya Büyükşehir Belediyesi, Türkiye Kadın Dernekleri Federasyonu’nun çağrısıyla Eylül başında, kadınlara yönelik şiddet ve çocuk istismarı konusunda acil eylem planına destek olarak, planı imzalayan ilk büyükşehir belediyesi oldu. Bu yıl ayrıca, Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde sektördeki kadın emeğini görünür kılmak amacıyla, 50 bin TL para destekli Cahide Sonku Ödülü’nü başlatıyoruz. Festival ekibinde de programında da cinsiyet eşitliğinin sağlanması bizim için çok önemli ve bu anlamda 5050×2020’yi desteklemekten gurur duyuyoruz.

Meryl Streep: Peşindeyiz!

Sinema, sanat ve eğlence alanında kesişen bir güç birliği kurarak, 2020 yılına kadar yönetmenlerin %96’sının erkek olduğu sinema sektöründe cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik çalışmalar yapmak ve bu konuda gündem yaratmayı amaçlayan harekete birçok ünlü oyuncu da destek verdi. Oscar ödüllü oyuncu Meryl Streep’in “2020’ye kadar 50/50’nin peşindeyiz. Eşit eşit demektir”; televizyon dünyasını sarsan komedi “Master of None”un yaratıcısı ve oyuncusu Lena Waithe’nin “Bizi farklı yapan şeyler, bizim süper güçlerimizdir”; “Ugly Betty” dizisiyle tanıdığımız Altın Küre ödüllü America Ferrera’nın “Bu sessizliği bozalım ki gelecek neslin kadınları bu saçmalıkla yaşamak zorunda kalmasınlar” sözleriyle yanında olduklarını belirttikleri 5050×2020 hareketi, Cannes, Berlin, Toronto ve Venedik gibi büyük festivallerden de imza almayı başardı.

Cannes’ın gündemi oldu!

2011’de CEO olarak göreve geldiği İsveç Film Enstitüsü’nde kadın-erkek eşitliği çalışmalarını hızla hayata geçiren Anna Serner’in 2016’da Cannes Film Festivali'nde düzenlediği 'Fifty Fifty by 2020' sloganlı seminerin yarattığı etkiyle başlayan 5050×2020 hareketi, kısa sürede birçok kadın sinemacının desteğiyle karşılandı. Film festivallerinin, seçici kurul üyeleri ve film programcıları da dahil olmak üzere, tüm ekibin ve festival programındaki filmlerin yönetmenlerinin cinsiyet dağılımını gösteren istatistik bilgilerini tüm şeffaflığıyla paylaşmalarını ve cinsiyet eşitliğini hedeflemelerini talep eden 5050×2020, geçen yıl Cannes Film Festivali’nin de desteğiyle ‘Take Two: Next moves for #MeToo' etkinliğini düzenlemiş ve aralarında Cate Blanchett, Kristen Stewart, Salma Hayek gibi oyuncuların da olduğu 100’e yakın kadın sinemacının kırmızı halıda yaptığı protesto yürüyüşüyle dikkatleri çekmişti. 5050×2020 hareketine destek veren film festivallerini buradan görebilirsiniz: womenandhollywood.com/resources/festivals-that-have-committed-to-the-gender-
parity-pledge/

26 Ekim’de başlıyor!

26 Ekim – 1 Kasım 2019 tarihleri arasında Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’in ev sahipliğinde düzenlenecek olan 56. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin İdari Direktörlüğünü Cansel Çevikol Tuncer, yönetmenliğini Ahmet Boyacıoğlu üstlenirken, sanat yönetmenliğini Başak Emre, Antalya Film Forum’un yöneticiliğini ise Olena Yershova Yıldız yürütecek.

56. Antalya Altın Portakal Film Festivali

26 Ekim – 1 Kasım 2019″

Haberler

“Karanlık Kutunun Doğu Serüveni” Desteğinizi Bekliyor

Yayın tarihi:

-

Yazar:

Prodüksiyonunu Kinema Film’in, senaristliğini ve yönetmenliğini Nihan Belgin’in üstlendiği “Karanlık Kutunun Doğu Serüveni” adlı dokü-dramanın önümüzdeki aylarda çekimlerine başlanması planlanıyor. Ön hazırlık çalışmaları yaklaşık 2 yıldır devam eden proje, Dünya’da çekilen ilk fotoğrafın izini sürerek fotoğrafın icadı ve günümüzdeki fotoğraf çılgınlığını farklı perspektiflerden anlatacak sinematografik bir anlatı olacak. Tarihteki ilk fotoğrafın çekilme anı gibi sahnelerle tarihi atmosferi yeniden canlandıracak belgesel filmde ayrıca İstanbul ve Doğu’ya dair onlarca arşiv fotoğrafı yer alacak. Filmin dış ses anlatımı ise Türkiye’nin en özel seslerinden aktör Metin Belgin yapacak.

Proje ekibi, Fongogo’da oluşturduğu kampanya sayfasıyla da izleyicilerini projenin bir parçası olmaya davet ediyor. Bütçesinin bir kısmını kitlesel fonlama yöntemiyle elde etmeyi planlayan proje, verilen destekler karşılığında destekçilerine çeşitli ödüller de sunuyor. Bağımsız sinemanın yanında olan sanatseverlerin desteğiyle hayat bulacak projenin kampanya sayfası 60 gün boyunca desteklere açık olacak.

Projeyle ilgili tüm detayların yer aldığı Fongogo kampanya sayfasına bu linkten ulaşabilirsiniz:

https://fongogo.com/Project/karanlik-kutunun-dogu-seruveni

KÜNYE
Senarist-Yönetmen: Nihan Belgin
Yapımcı: Umut Beşkırma
Görüntü Yönetmeni: Hakan Körezli
Dış Ses: Metin Belgin

www.kinemafilm.com.tr

Okumaya Devam Edin

Haberler

53. Siyad Ödülleri Sahiplerini Buldu

Yayın tarihi:

-

Yazar:

Sinema Yazarları Derneği (SİYAD) üyelerinin oylarıyla belirlenen 2020 yılı Türkiye Sineması’nın ‘En İyileri’, salgın koşullarında çevrimiçi yapılan ve oyuncu Tuğrul Tülek’in sunuculuğunda gerçekleşen ödül töreninde açıklandı. Ercan Kesal’ın yazıp yönettiği Nasipse Adayız, En İyi Film Ödülü dahil toplam beş ödül kazandı. Nasipse Adayız’ı dört ödülle Nuh Tepesi, üç ödülle Bina ve bir ödülle Kronoloji izlediler.

Bu yılki SİYAD Onur Ödülleri’nin sahipleri oyuncu Nur Sürer ve belgesel sinemacı Can Candan, Emek Ödülü’nün sahibi ise emektar sinema makinisti Ali Koçoğlu oldu.

 

53. SİYAD Ödülleri’nin sahiplerinin tam listesi:

En İyi Film: Nasipse Adayız

En İyi İlk Film: Nuh Tepesi

En İyi Yönetim: Ercan Kesal / Nasipse Adayız

En İyi Senaryo: Ercan Kesal / Nasipse Adayız

En İyi Kadın Oyuncu Performansı: Cemre Ebüzziya / Kronoloji

En İyi Erkek Oyuncu Performansı: Ali Atay / Nuh Tepesi

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Performansı: Selin Yeninci / Nasipse Adayız

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Performansı: İnanç Konukçu / Nasipse Adayız 

En İyi Görüntü Yönetimi: Federico Cesca / Nuh Tepesi

En İyi Müzik: Can Demirci / Bina

En İyi Kurgu: Yorgos Mavropsaridis / Nuh Tepesi

En İyi Sanat Yönetimi: Ufuk Bildibay / Bina

En İyi Fantastik Film: Bina

En İyi Orta-Uzun Metraj Belgesel: Mimaroğlu

En İyi Kısa Metraj Belgesel: Silivri’den Mektuplar (Letters from Silivri)

En İyi Kısa Film: Büyük İstanbul Depresyonu

Onur Ödülleri: Nur Sürer, Can Candan

Emek Ödülü: Ali Koçoğlu

En İyi Yabancı Film: Boyalı Kuş-The Painted Bird / Bir Film (ithalatçı)

Çevrimiçi En İyi Film: Mank / Netflix (çevrimiçi platform)

Okumaya Devam Edin

Haberler

Estetik Şiddet: Dijital Bedenin Varlık Sorunsalı

Yayın tarihi:

-

Yazar:

Nihat Nuyan’ın yeni kitabı “Estetik Şiddet: Dijital Bedenin Varlık Sorunsalı” Doruk Yayınları’ndan çıktı!

“Sosyal medyanın tabiatına uygun biçimde şiddeti bir meta olarak tüketmek, onu estetik kılmayı gerektirir. Sinemanın ve bilhassa dijital oyunların bireyi siber uzamda yeniden var eden sanal düzenlemelerinin, simülasyonla gerçeklik arasındaki ayrımı gittikçe muğlaklaştırdığı bir ortamda, şiddetin de bedenlerle birlikte dijitalleştiği savını öne sürmek olasıdır. Şu halde yalnızca şiddetin, bir aksiyon alanı sunan siber uzamdan gündelik yaşantıya aktarılması üzerinden değil; Oslo ve Yeni Zelanda saldırıları ve Işid videoları gibi içeriklerde gözlemlenebildiği gibi, bu süreçte bedenin sanallıkla kurduğu etkileşim üzerinden de bir tartışma yürütmek gerekir.

Bu kitap, şiddeti tanımlamak için oedipal simülasyon kavramını üreterek; Freud’un babayı ve sonrasında Eleştirel Teorinin iktidarı esas alan yaklaşımlarını dijital çağın etkisi altında yeniden düşünmeye davet etmektedir.”

Daha fazla bilgi ve satın almak için:

Estetik Şiddet

Okumaya Devam Edin

Facebook Sayfamızı Beğenin

Facebook Pagelike Widget

Twitter’dan takip edin!


Kaynak göstermeden alıntı yapılamaz. Tüm hakları saklıdır, https://sinematopya.com , 2019.

Trending