Connect with us

Haberler

Venedik Film Festivali’ne hazırlanan “Hayaletler”den ilk fragman

Yayın tarihi:

-

Yönetmen ve sanatçı Azra Deniz Okyay’ın ilk uzun filmi “Hayaletler”den ilk fragman yayında! Azra Deniz Okyay’ın yazıp yönettiği ve yapımcılığını Dilek Aydın’ın üstlendiği “Hayaletler”, dünya prömiyerini yarın akşam (7 Eylül) 77. Venedik Film Festivali’nde yapıyor. Festivale Türkiye’den seçilen tek film de olan “Hayaletler”, Uluslararası Eleştirmenler Haftası bölümünde Geleceğin Aslanı Ödülü için yarışacak.

“Küçük Kara Balıklar” (2013), “Sulukule Mon Amour” (2016) gibi ödüllü kısalarıyla tanıdığımız Azra Deniz Okyay’ın yazıp yönettiği “Hayaletler”den ilk fragman yayınlandı. Dünya prömiyerini yarın (7 Eylül) 77. Venedik Film Festivali’nde yapacak olan film, Uluslararası Eleştirmenler Haftası (Venice International Film Critics' Week) bölümünde gösterilecek. Bu yıl Venedik’e Türkiye’den kabul edilen tek film de olan “Hayaletler”, Geleceğin Aslanı Ödülü için yarışacak. Yapımcılığını Dilek Aydın’ın üstlendiği, başrollerini Nalan Kuruçim, Dilayda Güneş, Beril Kayar ve Emrah Özdemir’in paylaştığı “Hayaletler”; tüm Türkiye’de saatlerce süren elektrik kesintisinin olduğu tek bir günde geçiyor ve o gün İstanbul’un Sucular mahallesinde yaşananları dört farklı karakterin birbirine geçen hikâyesi üzerinden anlatıyor.

Selanik ve Doha destekli

Geçtiğimiz aylarda Fransa Ulusal Sinema Merkezi’nin (CNC) Fransa yapımı projelere verdiği Dünya Sinema Fonu’nu (Aide aux Cinemas du Monde) kazanan “Hayaletler”, 2017’de Selanik Film Festivali’nin Crossroads platformunda En İyi Senaryo Ödülü ve Jüri Ödülü’nün ikisini birden almıştı. Bu yıl ayrıca, İstanbul Film Festivali’nde Köprüde Buluşmalar’a seçilen film, Katar merkezli Doha Film Enstitüsü’nün ilk ya da ikinci film projelerine verdiği destek programında post prodüksiyon fonunun sahibi olmuştu. Görüntü yönetmenliğini Barış Özbiçer’in, kurgusunu Ayris Alptekin’in yaptığı filmin sanat yönetmenliğini Erdinç Aktürk, müziklerini de Ekin Üzeltüzenci üstlendi.

Okumaya Devam Edin
Yorum yapmak için tıklayın

Yorum bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haberler

“Karanlık Kutunun Doğu Serüveni” Desteğinizi Bekliyor

Yayın tarihi:

-

Yazar:

Prodüksiyonunu Kinema Film’in, senaristliğini ve yönetmenliğini Nihan Belgin’in üstlendiği “Karanlık Kutunun Doğu Serüveni” adlı dokü-dramanın önümüzdeki aylarda çekimlerine başlanması planlanıyor. Ön hazırlık çalışmaları yaklaşık 2 yıldır devam eden proje, Dünya’da çekilen ilk fotoğrafın izini sürerek fotoğrafın icadı ve günümüzdeki fotoğraf çılgınlığını farklı perspektiflerden anlatacak sinematografik bir anlatı olacak. Tarihteki ilk fotoğrafın çekilme anı gibi sahnelerle tarihi atmosferi yeniden canlandıracak belgesel filmde ayrıca İstanbul ve Doğu’ya dair onlarca arşiv fotoğrafı yer alacak. Filmin dış ses anlatımı ise Türkiye’nin en özel seslerinden aktör Metin Belgin yapacak.

Proje ekibi, Fongogo’da oluşturduğu kampanya sayfasıyla da izleyicilerini projenin bir parçası olmaya davet ediyor. Bütçesinin bir kısmını kitlesel fonlama yöntemiyle elde etmeyi planlayan proje, verilen destekler karşılığında destekçilerine çeşitli ödüller de sunuyor. Bağımsız sinemanın yanında olan sanatseverlerin desteğiyle hayat bulacak projenin kampanya sayfası 60 gün boyunca desteklere açık olacak.

Projeyle ilgili tüm detayların yer aldığı Fongogo kampanya sayfasına bu linkten ulaşabilirsiniz:

https://fongogo.com/Project/karanlik-kutunun-dogu-seruveni

KÜNYE
Senarist-Yönetmen: Nihan Belgin
Yapımcı: Umut Beşkırma
Görüntü Yönetmeni: Hakan Körezli
Dış Ses: Metin Belgin

www.kinemafilm.com.tr

Okumaya Devam Edin

Haberler

53. Siyad Ödülleri Sahiplerini Buldu

Yayın tarihi:

-

Yazar:

Sinema Yazarları Derneği (SİYAD) üyelerinin oylarıyla belirlenen 2020 yılı Türkiye Sineması’nın ‘En İyileri’, salgın koşullarında çevrimiçi yapılan ve oyuncu Tuğrul Tülek’in sunuculuğunda gerçekleşen ödül töreninde açıklandı. Ercan Kesal’ın yazıp yönettiği Nasipse Adayız, En İyi Film Ödülü dahil toplam beş ödül kazandı. Nasipse Adayız’ı dört ödülle Nuh Tepesi, üç ödülle Bina ve bir ödülle Kronoloji izlediler.

Bu yılki SİYAD Onur Ödülleri’nin sahipleri oyuncu Nur Sürer ve belgesel sinemacı Can Candan, Emek Ödülü’nün sahibi ise emektar sinema makinisti Ali Koçoğlu oldu.

 

53. SİYAD Ödülleri’nin sahiplerinin tam listesi:

En İyi Film: Nasipse Adayız

En İyi İlk Film: Nuh Tepesi

En İyi Yönetim: Ercan Kesal / Nasipse Adayız

En İyi Senaryo: Ercan Kesal / Nasipse Adayız

En İyi Kadın Oyuncu Performansı: Cemre Ebüzziya / Kronoloji

En İyi Erkek Oyuncu Performansı: Ali Atay / Nuh Tepesi

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Performansı: Selin Yeninci / Nasipse Adayız

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Performansı: İnanç Konukçu / Nasipse Adayız 

En İyi Görüntü Yönetimi: Federico Cesca / Nuh Tepesi

En İyi Müzik: Can Demirci / Bina

En İyi Kurgu: Yorgos Mavropsaridis / Nuh Tepesi

En İyi Sanat Yönetimi: Ufuk Bildibay / Bina

En İyi Fantastik Film: Bina

En İyi Orta-Uzun Metraj Belgesel: Mimaroğlu

En İyi Kısa Metraj Belgesel: Silivri’den Mektuplar (Letters from Silivri)

En İyi Kısa Film: Büyük İstanbul Depresyonu

Onur Ödülleri: Nur Sürer, Can Candan

Emek Ödülü: Ali Koçoğlu

En İyi Yabancı Film: Boyalı Kuş-The Painted Bird / Bir Film (ithalatçı)

Çevrimiçi En İyi Film: Mank / Netflix (çevrimiçi platform)

Okumaya Devam Edin

Haberler

Estetik Şiddet: Dijital Bedenin Varlık Sorunsalı

Yayın tarihi:

-

Yazar:

Nihat Nuyan’ın yeni kitabı “Estetik Şiddet: Dijital Bedenin Varlık Sorunsalı” Doruk Yayınları’ndan çıktı!

“Sosyal medyanın tabiatına uygun biçimde şiddeti bir meta olarak tüketmek, onu estetik kılmayı gerektirir. Sinemanın ve bilhassa dijital oyunların bireyi siber uzamda yeniden var eden sanal düzenlemelerinin, simülasyonla gerçeklik arasındaki ayrımı gittikçe muğlaklaştırdığı bir ortamda, şiddetin de bedenlerle birlikte dijitalleştiği savını öne sürmek olasıdır. Şu halde yalnızca şiddetin, bir aksiyon alanı sunan siber uzamdan gündelik yaşantıya aktarılması üzerinden değil; Oslo ve Yeni Zelanda saldırıları ve Işid videoları gibi içeriklerde gözlemlenebildiği gibi, bu süreçte bedenin sanallıkla kurduğu etkileşim üzerinden de bir tartışma yürütmek gerekir.

Bu kitap, şiddeti tanımlamak için oedipal simülasyon kavramını üreterek; Freud’un babayı ve sonrasında Eleştirel Teorinin iktidarı esas alan yaklaşımlarını dijital çağın etkisi altında yeniden düşünmeye davet etmektedir.”

Daha fazla bilgi ve satın almak için:

Estetik Şiddet

Okumaya Devam Edin

Facebook Sayfamızı Beğenin

Facebook Pagelike Widget

Twitter’dan takip edin!


Kaynak göstermeden alıntı yapılamaz. Tüm hakları saklıdır, https://sinematopya.com , 2019.

Trending